Danijela i uticaj iskustva zaposlenih na brend poslodavca

Ljubav prema HR-u, pisanju i izazovima Danijelu Pankas Pandurov vodili su pravo u employer branding vode, gde su je kupili prostor za kreativnost i mogućnost da se ono što se živi pokaže eksterno. Njen karijerni razvoj, u okviru HR tima Erste banke, obuhvatao je mnoge aktivnosti tokom proteklih 7 godina, ali je employer branding uvek bio prisutan. Sada počinje svoju novu pustolovinu na poziciji Employee Experience Team Manager-a, na kojoj će zajedno sa svojim timom kreirati i unapređivati iskustvo zaposlenih i time dodatno jačati brend Erste banke kao poslodavca.

Danijela, kako je izgledalo tvoje upoznavanje sa employer branding-om i šta te je najviše privuklo u vezi ove oblasti?

Moj ulazak u employer branding je bio vrlo postepen, čini mi se kao i ulazak ove teme u naše HR vode. Erste praktično od samog svog dolaska u Srbiju neguje saradnje sa studentskim organizacijama, pa je i moj put u employer branding-u započeo baš tu. Posebno me je privuklo što u ovoj oblasti možeš da budeš jako kreativan, ne ideš utabanim stazama, sve je novo i čini mi se da svakim danom dolaze neke nove teme i ideje. Ja posebno volim pisanje, a ovo je deo HR-a gde i u tom delu možeš da doprineseš.

Tokom godina, ljubav prema ovoj oblasti i moje znanje se proširivalo i dovelo do pozicije koju preuzimam od aprila – Employee Experience Team Manager, gde ću se, između ostalog, svakako baviti i employer branding-om.

U Erste timu za ljudske resurse sam skoro 7 godina, moje teme su se menjale, a employer branding je stalan. Privlači me da bar deo onoga što živimo u Ersteu pokažemo ljudima izvan sistema i pozovemo novu ekipu da nam se pridruži.

Izazovno je danas, kada živimo u svetu punom različitih mogućnosti – od građenja startapa, kul IT kompanija do frilensa i digitalnog nomadstva, privući nekoga da radi u banci. Zato mi posebno volimo da naglasimo da #neradimubanciradimuErste.

Kada bi morala da izdvojiš jedan omiljeni EB projekat na kom si do sada radila, koji bi to projekat bio i zašto?

Kako izdvojiti omiljeno dete? 😊 Možda su omiljeni oni u čijem sam osmišljavanju i kreiranju učestvovala od nule – od nečega što deluje kao luda ideja i „hajde da maštamo“ do toga da su to projekti koji su sada već standardni deo planova i traju godinama. Ako bih ipak morala da izdvojim jedan, to je Treasure hunt powered by Erste, koji od 2019. godine realizujemo sa Savezom studenata Beograda sa ciljem da se brucoši na zabavan način upoznaju sa svim institucijama koje će im značiti tokom studentskog života, ali i kulturnim znamenitostima. Interno, to je naš novogodišnji Erste kids day, kada sva naša deca dolaze u Banku da vide kako ona izgleda iznutra i učestvuju u različitim aktivnostima – od koncerta za bebe, predstave do naučnih eksperimenata.

Šta je po tvom mišljenju najvažnije za privlačenje novih talenata, a šta za zadržavanje postojećih zaposlenih? Da li postoji razlika u pristupu?

Vremenom mi se mišljenje u ovom pogledu menjalo, a sada mislim da ne postoji razlika. Regrutacija, employer branding, retencija – nekad koristimo različite mehanizme, ali sa istim ciljem – da je prava ekipa tu i da je zadovoljna što je baš tu.

Nove talente zapravo možemo privući samo dobrim stvarima koje radimo interno i stvarno živimo. Činjenica je da do novih ljudi često najbolje dolazimo kroz preporuke i iskustvo naših zaposlenih.

A kako zadržavamo ljude? To je jednačina koju i dalje rešavamo. Mi smo u posebno izazovnom periodu, u maju nas očekuje migracija na novi operativni sistem, što je projekat na kome radimo duže od 5 godina i koji je od svih nas zahtevao dodatnu energiju, trud i angažovanje.

Tema zadržavanja je svačija – od svrhe postojanja Erste grupacije, preko lokalne strategije, načina na koji menadžeri rade sa timovima, toga kako svi zajedno komuniciramo i funkcionišemo do benefita koji nudimo. Na zadržavanju radimo nekim velikim strateškim odlukama, kao i sitnim inicijativama koje će unaprediti iskustvo zaposlenog.

Kao što sam pomenula, od aprila imamo novi tim – tim za iskustvo zaposlenih, koji će na jednom mestu objediniti sve to što je neopipljivo i nalazi se svuda. Za Erste kreće jedan razvojni period i radujem se što ću biti deo ovog iskustva 😊

Kada bi tvoja ličnost zapravo bila kompanija, kako bi ona izgledala i koje bi uopšte benefite nudila?

Pan Pan kompaniju biste prosto pronalazili i znali da treba da budete tu. Bila bi nasmejana, radoznala, sa jasnom svrhom zašto postoji i koji je cilj. Bilo bi puno prostora za kreativu i razmenu mišljenja. Bila bi otvorena za promene i ideje. Važan deo bi bio balans različitih segmenata života, jer nije ključno odakle radiš i u koje vreme, već da radiš pravu stvar i ispunjavaš svoju svrhu.. Bila bi prilagodljiva različitim potrebama i benefiti bi bili prilagođeni pojedincu.
Posebno važna bi bila podrška u različitim perioda života – i materijalna i kolegijalna i psihološka.

Linkovi do tvojih onlajn mesta na kojima voliš da provodiš vreme i tražiš inspiraciju:

Tampon zona – podkast koji pokreće važne teme, prvenstveno ženske

Žiška – neki novi pogled na poznate ili meni potpuno nepoznate teme

Hacking HR

Netokracija – nekad davno sam delila kanc sa Markom&Markom, volim da se informišem tamo

Branas divine world – Branin lični instagram mi je sjajan, njen aktivizam poziva da se i ti uključiš, a na https://branasdivineworld.com/ često pronalazim inspiraciju za različite oblasti života

Harvard business review – čini mi se da kad god krenem nešto da istražujem, tu mi je početak

Pomaže da se Empple priča ispriča na pravi način. Employer branding vidi kao pokretačku silu u kompanijama, a Empple kao priliku za razvoj i učešće u građenju zajednice.

Podrži Empple zajednicu

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.