Kada sam na LinkedIn-u videla da intervjuišete zaposlene koji napuštaju vašu organizaciju, baš sam se prijatno iznenadila. Kako ste odlučili da ulažete energiju u ovakav format i koja je bila glavna motivacija da pokrenete priče budućih bivših zaposlenih?
U okviru interne i eksterne komunikacije dosta nam je važno da istaknemo naše talente. Ljudi koji rade u digitec Galaxusu ne samo da su mladi eksperti za svoje poslove, već su talentovani u raznim poljima. Mi smo oduševljeni čime se ljudi sve bave pored posla (od gejminga, pisanja doktorata do objavljivanja albuma sa bendom) i želimo da skrenemo svetlo na njih predstavljajući ih u okviru našeg internog bloga za komunikaciju, kao i našoj LinkedIn zajednici. Za eksternu komunikaciju nam je bitno da objavljujemo priče o ljudima koji stoje iza poslovnih uloga, stoga im dajemo platformu da predstave svoje zanimanje, odgovornosti, ali i slobodu da na intervjue odgovaraju u svom maniru. Karijerni putevi nas odvode na mesta na koja nismo očekivali ili na mesta koje smo veoma dugo priželjkivali. Neminovno je da nas kolege i koleginice napuštaju, jer prate put koji je određen za njih. Dok kolege i koleginice rastanke u internoj komunikaciji obavljaju putem mejla ili četa, retko je praksa da se priča o rastanku podeli i eksterno.
Kako izgleda proces stvaranja ovakvog formata i kako su zaposleni reagovali na ovu ideju?
Svi sa kojima se rastajemo to na vreme najave i prolaze kroz formalan offboarding proces uz podršku HR-a. Direktno sam pitala svoje odlazeće koleginice i kolege da li bi im bilo interesantno da daju svoj poslednji intervju što su, bez i jednog izuzetka, prihvatili. Opraštaju se od ekipe, a odlaze u neku drugu i njihova priča može pozitivno da utiče ne samo na one od kojih su se oprostili, već i na neke buduće saradnike i saradnice koje će priča motivisati na npr. razgovor o bivšem poslodavcu ili odgovornostima i naučenom na tom poslu. Offboarding intervju za eksternu komunikaciju je jedan dokument o vremenu koji emotivno sumira mesece ili godine koje je osoba provela u određenoj firmi i naglašava lekcije koje su naučene u tom periodu života. Godinama kasnije čovek može da se vrati na ovaj članak i podseti se tog perioda života koji nije uključivao samo offboarding, već jedan ceo radni život koji je toj osobi bio važan.
Zbog čega vam je ovakav projekat privukao pažnju i kako je došao na listu prioriteta?
Inovativnost je jedna od naših pet vrednosti, stoga je ovaj projekat kao inovacija u našoj eksternoj komunikaciji dobio „zeleno svetlo“ čim je bio predložen. Takođe volimo da eksperimentišemo, tako da smo bili veoma zadovoljni što je naš mali eksperiment dobio pažnju, te što ćemo nastaviti dalje sa ovim pričama i motivisati neke druge poslodavce da u svoj sadržaj uključe priče o ljudima (a ne zaposlenima).
Šta ste naučili iz ovog projekta?
Naravoučenije – kada kolege odu da rade u sred okeana, biće im malo teže da uhvate dobar „net“ i pošalju odgovore. Šalu na stranu, naučili smo da su rastanci samo formalnost i da ljudi koji odlaze iz ekipe da rade neke druge poslove će zauvek ostati u srcu nekih od poglavlja ove naše digitec Galaxus priče.
Kakvi su vam planovi za budućnost? 🙂
Nastavljamo da budemo otvoreni i transparentni, te da eksternoj publici pokažemo da zaista vrednujemo i podržavamo naše koleginice i kolege u svim životnim odlukama. Upravo ove offboarding priče koje objavljujemo i koje ćemo objavljivati su nas nadahnule na još jedan inovativan projekat o transparentnosti kompanije koji spremamo za jesen, pa se nadamo i case study priči na tu temu. 🙂