Employer Branding TRENDOVI 2023

Kada kažemo “Pa, to je normalno na radnom mestu” na šta tačno pomislite? A šta mislite da će se podrazumevati pod ovom rečenicom u 2023. godini? Pokušaću da predvidim, a vi mi javite da li sam bila u pravu.

01 Artikulacija EVPa i EB strategije

Sa porastom aktuelnosti i važnosti ove teme, dalje se razvija i strateški pristup izgradnji employer brenda. Pored samog strateškog pravca i optimizacije i usklađivanja procesa, najveći motiv za ulaganje je i održivost koja se najviše preslikava na biznis i često neophodan rast broja zaposlenih.

Iskoristite priliku i definišite svoj EVP ili strategiju ukoliko već imate svoj EVP. To vas u 2023. godini može postaviti značajno visoko na našem tržištu rada uoči mnogih trendova koji vam mogu predstavljati izazov kao što je digitalizacija i globalizacija tržišta rada sve veći broj poslodavaca na našem tržištu.

02 Employee experience i pojavljivanje ex rola

Iskustvo zaposlenih kao prvi korak u izgradnji employer brenda je takođe jedan od održivih pristupa koji će sigurno doneti rezultate. Employee experience manager je nova rola u našem svetu, obzirom da hibridno radno okruženje postaje sve češće full time fokus pojedinaca iz naše zajednice.

Aktivno pratite vaše zaposlene, kako se osećaju, koje su im potrebe i bolne tačke. Fluktuacija će svakako uvek postojati, dok sa fokusom na iskustvo zaposlenih možete uticati da ona bude na zdravom nivou. Sa ovim motivom možete razviti održive procese i automatizovati prikupljanje informacija i feedback od vaših kolega.

03 Data driven employer branding

Razvoj HR tech-a će definitivno uticati i na employer branding procese. Samo što u 2023. godini nećemo pričati o alatima koji podržavaju osnovne procese, već o alatima koji mogu da vrše određene predikcije kao i gejmifikacije procesa. Sve ovo nam omogućava da donosimo kvalitetne poslovne odluke kao i da adekvatno postavimo naše strateške procese.

Iskoristite moć svih ovih alata, gotovo uvek donose mnogo veću vrednost nego što možemo da pretpostavimo. Uvođenje novih alata donosi mnogo benefita, između ostalog i razvoj data driven kompetencija u organizaciji koje dugoročno mogu uticati na mnoštvo procesa.

04 Engagement u hibridnom radnom okruženju

Kako je hibridno radno okruženje postala normala za mnoge organizacije, u narednoj godini ćemo dosta pažnje posvetiti engagementu i kako da obezbedimo adekvatno iskustvo zaposlenima bez obzira na lokaciju gde se nalaze i format radnog okruženja. Pored samog engagementa, fleksibilni benefiti koji omogućavaju jednak pristup će takođe biti nešto što bi moglo da napravi veliku razliku među poslodavcima.

Otvorite ovu temu na vreme i dogovorite se šta za vas interno znači engagement kao i na koji način ga razvijate u organizaciji. Ovo je definitivno oblast koja može da utiče na razvoj vaših HR & EB sinergija koje su krucijalne za svaki employer brend.

05 Novi kanali komunikacije i akvizicije talenata

Nove zajednice nam daju i nove mogućnosti. U 2023. bih izdvojila Tik Tok, Recrooit i Talentuno. Tik Tok kao posebna tema najviše neguje autentičnost i pruža mnoštvo mogućnosti kao i podršku svima koji žele da komuniciraju svoj employer brend na ovoj mreži. Verujem da ćemo u 2023. imati još više primera sjajnih kampanja. Recrooit i Talentuno kao platforme omogućavaju preporuke i crowdsourcing, s tim što postoji razlika u zajednici koju okupljaju. Svakako sjajna prilika za dolazak do novih talenata, naročito u slučaju distribuiranih kancelarija. Obzirom da preporuke često donose dobre rezultate, ovo će biti mesto gde ćemo moći da komuniciramo ponudu i naš employer brand.

Ukoliko želite da budete u toku sa globalnim trendovima, ovo je definitivno mesto vašeg fokusa. Na inostranim tržištima postoji mnoštvo uspešnih kampanja i slučajeva, hajde da razvijemo i naše. Zajednica i odnos sa publikom može doneti sjajne rezultate kao i feedback šta je vašoj ciljnoj grupi zaista važno.

Tekst originalno objavljen na Trendovi.co

Podrži Empple zajednicu

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.