Kada kažemo “Pa, to je normalno na radnom mestu” na šta tačno pomislite? A šta mislite da će se podrazumevati pod ovom rečenicom u 2023. godini? Pokušaću da predvidim, a vi mi javite da li sam bila u pravu.
01 Artikulacija EVPa i EB strategije
Sa porastom aktuelnosti i važnosti ove teme, dalje se razvija i strateški pristup izgradnji employer brenda. Pored samog strateškog pravca i optimizacije i usklađivanja procesa, najveći motiv za ulaganje je i održivost koja se najviše preslikava na biznis i često neophodan rast broja zaposlenih.
Iskoristite priliku i definišite svoj EVP ili strategiju ukoliko već imate svoj EVP. To vas u 2023. godini može postaviti značajno visoko na našem tržištu rada uoči mnogih trendova koji vam mogu predstavljati izazov kao što je digitalizacija i globalizacija tržišta rada sve veći broj poslodavaca na našem tržištu.
02 Employee experience i pojavljivanje ex rola
Iskustvo zaposlenih kao prvi korak u izgradnji employer brenda je takođe jedan od održivih pristupa koji će sigurno doneti rezultate. Employee experience manager je nova rola u našem svetu, obzirom da hibridno radno okruženje postaje sve češće full time fokus pojedinaca iz naše zajednice.
Aktivno pratite vaše zaposlene, kako se osećaju, koje su im potrebe i bolne tačke. Fluktuacija će svakako uvek postojati, dok sa fokusom na iskustvo zaposlenih možete uticati da ona bude na zdravom nivou. Sa ovim motivom možete razviti održive procese i automatizovati prikupljanje informacija i feedback od vaših kolega.
03 Data driven employer branding
Razvoj HR tech-a će definitivno uticati i na employer branding procese. Samo što u 2023. godini nećemo pričati o alatima koji podržavaju osnovne procese, već o alatima koji mogu da vrše određene predikcije kao i gejmifikacije procesa. Sve ovo nam omogućava da donosimo kvalitetne poslovne odluke kao i da adekvatno postavimo naše strateške procese.
Iskoristite moć svih ovih alata, gotovo uvek donose mnogo veću vrednost nego što možemo da pretpostavimo. Uvođenje novih alata donosi mnogo benefita, između ostalog i razvoj data driven kompetencija u organizaciji koje dugoročno mogu uticati na mnoštvo procesa.
04 Engagement u hibridnom radnom okruženju
Kako je hibridno radno okruženje postala normala za mnoge organizacije, u narednoj godini ćemo dosta pažnje posvetiti engagementu i kako da obezbedimo adekvatno iskustvo zaposlenima bez obzira na lokaciju gde se nalaze i format radnog okruženja. Pored samog engagementa, fleksibilni benefiti koji omogućavaju jednak pristup će takođe biti nešto što bi moglo da napravi veliku razliku među poslodavcima.
Otvorite ovu temu na vreme i dogovorite se šta za vas interno znači engagement kao i na koji način ga razvijate u organizaciji. Ovo je definitivno oblast koja može da utiče na razvoj vaših HR & EB sinergija koje su krucijalne za svaki employer brend.
05 Novi kanali komunikacije i akvizicije talenata
Nove zajednice nam daju i nove mogućnosti. U 2023. bih izdvojila Tik Tok, Recrooit i Talentuno. Tik Tok kao posebna tema najviše neguje autentičnost i pruža mnoštvo mogućnosti kao i podršku svima koji žele da komuniciraju svoj employer brend na ovoj mreži. Verujem da ćemo u 2023. imati još više primera sjajnih kampanja. Recrooit i Talentuno kao platforme omogućavaju preporuke i crowdsourcing, s tim što postoji razlika u zajednici koju okupljaju. Svakako sjajna prilika za dolazak do novih talenata, naročito u slučaju distribuiranih kancelarija. Obzirom da preporuke često donose dobre rezultate, ovo će biti mesto gde ćemo moći da komuniciramo ponudu i naš employer brand.
Ukoliko želite da budete u toku sa globalnim trendovima, ovo je definitivno mesto vašeg fokusa. Na inostranim tržištima postoji mnoštvo uspešnih kampanja i slučajeva, hajde da razvijemo i naše. Zajednica i odnos sa publikom može doneti sjajne rezultate kao i feedback šta je vašoj ciljnoj grupi zaista važno.
Tekst originalno objavljen na Trendovi.co