Employer branding trendovi u 2024.

Da li će nakon uzburkane 2023. godine employer branding dobiti još veću pažnju ili će se izgubiti na listi prioriteta? Kako će se kriza odraziti na poverenje koje postoji između zaposlenih i poslodavaca i koliko će se zakomplikovati jednačina ovog partnerskog odnosa? Sve su ovo pitanja koja aktivno postavljam u kontaktu sa employer branding zajednicom, a u nastavku je i moja perspektiva u vezi 2024. godine i šta nam sa sobom donosi.

 

01 Reputacija na steroidima

Tokom 2023. smo, nažalost, svedočili mnogim lošim primerima otpuštanja i smanjenja organizacija usled krize koja je potresla i naše tržište. Svaka greška je pomno ispraćena na Redditu i LinkedInu i poslodavci će, zbog transparentnosti tržišta, posebnu energiju usmeriti na novi krug izgradnje reputacije. Ovog puta će maratonska startna linija biti makar 500 m iza ostalih trkača na tržištu. Nažalost, reputaciju dugo gradimo, a veoma brzo je gubimo, što za naše poslodavce znači da će korak po korak, uz strateške alate, opet početi da grade svoju reputaciju u 2024. godini. Ubrzano i na steroidima, zbog loše startne pozicije.

Bez obzira kakva je vaša situacija, izuzetno je važno da ciljano obratite pažnju na vašu reputaciju i proaktivno pokažete zašto budući kandidati treba baš vama da veruju. Ovo pitanje je najbolje obraditi strateški i kroz konkretan plan aktivnosti za 2024. godinu.

02 Izgradnja poverenja i dalji razvoj EX rola

Poseban akcenat će se pojaviti na definisanju iskustva zaposlenih i izgradnji poverenja u odnosu sa zaposlenima. Svaki potres na tržištu dodatno stvara brige i pitanja u očima zaposlenih, što će otežati retenciju talenata i onih koji nam nose najvažnije biznis procese. Upravo kroz pojavljivanje novih employee experience rola, poslodavci će ciljano početi da upravljaju iskustvom zaposlenih i da na taj način strateški osiguraju manju fluktuaciju.

Ukoliko imate prostora, obezbedite da u vašem timu makar jedna osoba aktivno obradi EX temu i preuzme odgovornost za razvoj ovih procesa. Ulaganje u zaposlene se uvek isplati, posebno nakon nestabilne godine i perioda krize. U 2024. će to biti i pitanje stabilnosti celokupnog biznisa.

03 Fokus na mentalnom zdravlju i stabilnosti

Tema koja dolazi kao logičan sled, nakon velike nestabilnosti na tržištu i globalne krize ─ mentalno zdravlje i sistemski pristup podršci zaposlenima. Primetili smo da je mentalno zdravlje kao tema postala opšteprisutna na našem tržištu i predstavlja lep napredak i znak da postajemo zreliji. U 2024. godini očekujem sve veću pojavu strateških projekata vezanih za mentalno zdravlje poput novih benefita, projekata koji su već doneli rezultate kao i uspešnih priča timova i pojedinaca koji su ove projekte vodili.

Pitajte svoje zaposlene kakav vid podrške im je potreban i probajte da kreirate najbolje moguće rešenje. U ovom trenutku postoji mnogo opcija kako možete odgovoriti na temu mentalnog zdravlja i zaista istinski podržati sva pitanja koja su trenutno aktuelna kod vaših zaposlenih.

04 Digitalna transformacija i AI

AI će naravno postati deo i employer branding priča. Već sam pisala o tome šta smo uspeli da naučimo kroz samo jedan community događaj, što je jasan pokazatelj da će u 2024. godini AI pokazati veliki potencijal u podršci employer branding procesa, a videćemo koliko će naše tržište to i prihvatiti. Očekujem primenu tehnologija u alatima za analizu podataka i vođenje procesa poput ATS-ova, u kreiranju vizuelnih rešenja za interne komunikacije kao i igranje sa alatima koji omogućavaju automatizaciju procesa.

Krenite sa malim koracima i vidite u kom delu procesa vam AI može najviše doprineti. Eksperimentisanje i učenje kroz razvoj tehnologija je minimum koji možemo da dobijemo iz novog ogromnog tržišta koje se trenutno razvija. Ponekad i male stvari mogu napraviti veliku razliku, a sigurna sam da imate mnoštvo podataka i o kandidatima i o zaposlenima.

05 Fleksibilnost kao normala

U 2024. ćemo imati još veći porast remote ili hibridnih radnih mesta koje će voditi nove normale na tržištu, koje potiču iz iskustva kandidata i razvijenog očekivanja da su poslodavci u svakom smislu spremni na ovakav način zapošljavanja. Takođe, globalizacija tržišta će nastaviti da pritiska lokalne poslodavce da budu još fleksibilniji i da ne rade stvari po copy/paste modu.

Definišite šta za vas znači fleksibilnost i jasno je komunicirajte na svim kanalima. Ovaj pojam može stvoriti veliku zabunu u komunikaciji, a može biti i vaša prednost koja će vas izdvojiti od konkurencije.

 

Teskt preuzet sa sajta trendovi.co.

Podrži Empple zajednicu

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.