Zamisli sebe na sastanku menadžment tima na kom predlažeš realizaciju employer branding projekta. Pitanja koja dobijaš su: Koliki budžet za brendiranje poslodavca imaju naši konkurenti? Zašto da aktiviramo Instagram kao kanal promocije? Šta će nam EVP, ko to uopšte razume?… A ti se pitaš gde da pronađeš ove podatke kako bi pokazao/la da je konkurencija daleko odmakla u sprovođenju employer branding aktivnosti.
Rezultati nam pokazuju i trenutno stanje stepen razvijenosti funkcije brendiranje poslodavca u okviru organizacija, kao i identifikovanje aktivnosti i praksi koje poslodavci sprovode kako bi uspešno pozicionirali njihov brend poslodavca na tržištu radne snage.
Istraživanje je sprovedeno online, u periodu od 5.8. do 14.10.2022. godine. Učestvovale su 62 kampanje, čiji odgovori su grupisani u 3 celine (opšte tržište, IT tržište i VHR poslodavci – kompanije koje su bile na listi najatraktivnijih poslodavaca prema istraživanjima TLNT X 2022. i TLNT X IT iz 2021. godine) kako bi rezultati pratili strategije pozicioniranje brenda poslodavca na relevantnim tržištima. Upitnik je sadržao 24 pitanja, koja u izveštaju predstavljena kroz 8 koraka za definisanje efektivne employer branding strategije:
Na osnovu ispitivanja celog uzorka, samo 15% ispitivanih kompanija nema i ne planira definisanje EVP–a, dok čak 42% nema definisan EVP, ali planira tu aktivnost za 2023. godinu. Situacija kod VRH poslodavaca je drugačija, pa 40% kompanija koje spadaju u ovu grupu imaju definisan EVP koji je iskomuniciran i menadžmentu i zaposlenima.
Rezultati istraživanja nam pokazuju da 74% poslodavaca veruje da njihov trenutni brend doprinosi promociji kompanije kao dobrog mesta za rad i karijeru.
„Candidate-centric“ kompanije veliku pažnju posvećuju iskustvu koje kreiraju za kandidate, posebno u prvim fazama njihovog putovanja do novog posla. U ovim fazama treba ispitivati koliko je lako, odnosno teško, doći do otvorenih pozicija, da li su oglasi dovoljno informativni, da li postoji mogućnost kontaktiranja predstavnika kompanije.
Čak 46% ispitivanih poslodavaca smatra da je nejasan ownership nad EB procesima glavna barijera za uspešnu implementaciju strategije brendiranja poslodavca, nepostojanje kapaciteta zaposlenih je takođe jedan od razloga, kao i nedovoljan budžet za EB.
Iz rezultata istraživanja vidimo da prostor za definisanje strategije i dalje postoji jer je čak 35% poslodavaca još uvek nije postavilo, dok 100% VRH poslodavaca ima lokalnu ili globalnu strategiju koju primenjuju.
Neke od najzastupljenijih aktivnosti na koje se koriste EB sredstva su: oglašavanje na društvenim mrežama (74% kompanija), oglašavanje na portalima za zapošljavanje (71% kompanija), organizacija internih događaja (69% kompanija).
Čak 47% predstavnika kompanija smatra da ima podršku od strane Top menadžmenta kroz aktivno učešće u definisanju strategije, podršku prilikom obezbeđivanja budžeta za aktivnosti vezane za promociju kompanije, kao i aktivno učestvovanje u promociji brenda.
Baš je lako imati sve bitne informacije!
Želiš da znaš sve o festivalu, druženjima, radionicama koje organizujemo? Da dobijaš najvažnije uvide iz naših blog tekstova na mail?
Supported by:
Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.