Maja i sinergija Employer Brandinga i Digitala

Maja je imala ideju da napravi kraću profesionalnu ekskurziju na destinaciji digitalnog marketinga, međutim put se malo odužio i poslednjih pet godina joj je sve dalji šalter na kom bi kupila povratnu kartu i izašla na novinarskoj stanici.

Međutim i dalje vrlo rado iskače iz voza na peron društvenih mreža, hitro se ukrcava u voz za CSR projekte i vrlo rado preleće preko izbrendiranog neba dok sve to fotografiše.

Iako je tokom studija cunjala i na istok i zapad i sever i jug, ipak je pronašla svoju sigurnu poslovnu luku u rodnom Novom Sadu u Emakina.RS.

Majo, s obzirom da si se bavila digitalnim marketingom, a sada si i u nekoj vrsti idealne kombinacije employer branding-a i digitala, koje su po tebi najveće razlike u pristupu i šta su za tebe bili najveći izazovi u ovoj tranziciji?

Hm… Dobro pitanje, da ne kažem, filozofsko – šta je starije koka ili jaje? 🙂 Šalim se. Zaista ne mogu da pronađem kada je tačno došlo do te promene i da li je zaista došlo. Moj posao je uvek bio i dalje je baš raznovrstan, a digitalni marketing (DM) i employer branding (EB) mi se non-stop prepliću. Ne mogu jedan bez drugog, a ni ja ne mogu bez njih.

Ono gde vidim razliku je da se sada manje bavim DM-om, ali ne planiram taj deo posla da totalno napustim i isečem mu krila jer tako EB ne može da poleti. 🙂 Društvene mreže i ostale sfere DM-a su sjajno mesto i okidač za povratnu informaciju. Samim tim, EB može još više da se unapredi i da da odlične rezultate.

Moj pristup ka DM-u i EB-u je isti.

Sve što interno doživimo, tek kad se završi, može da ugleda svetlost dana tj. da bude dostupno oku javnosti. Ne stavljamo informacije u celofan i ne šminkamo ih već se trudimo da prenesemo što autentičnije jer je naša kompanijska kultura nešto što je najprivlačnije potencijalnim budućim kolegama. Nema nikakvog smisla da bude obrnuto jer onda ne bi bilo verodostojno i naš sajt i društvene mreže ne bi bili naše ogledalo već iskrivljena slika naše kompanije.

Na koji način prilagođavaš globalne kompanijske komunikacije, strategije i poruke, našim lokalnim prilikama i tržištu? Kolike su razlike u pristupu globalno i lokalno?

Kako je to Maršal Mekluan rekao – svi mi sada živimo u jednom globalnom selu. Tako i ja baš jasno vidim znak jednakosti između lokala i šire tj. udaljenije publike sa kojom komuniciramo. Zato je za mene jedini pravi način taj da komuniciramo isto na svim planovima i sa istim tonom.

Iako Emakina grupacija ima tridesetak agencija širom sveta, svi imamo autonomiju i nama je svima najbitnije da naši Emakinci budu zadovoljni i da se ne osećaju kao šrafovi u korporativnoj mašineriji već da smo svi deo flat strukture i da smo svi jednako važni.

Zato je Emakina.RS interna komunikacija preslikana na sve što ode u etar i baš zato smo svi u people i marketing timovima jako bliski i okrenuti jedni ka drugima. Kako bi ti rekla u jednom svom  blogu “regrutacija i employer branding su u ljubavi”. Kao da si znala da mi delimo baš tu hemiju.

U našoj internoj komunikaciji npr. nema persiranja, ali zato sve uvažavamo i poštujemo. Naše kolege uvek mogu da popričaju u četiri oka sa bilo kim iz kompanije, ali isto tako na društvenim mrežama ili portalima se ne krijemo iza logoa već se potpišemo, a druga strana može da vidi da komunicira sa stvarnom osobom, a ne sa robotom.

Zato je naša komunikacija direktna, jasna, dvosmerna i trudimo se svima da odgovorimo na pitanje “zašto?”.

Koliko se do sada pokazalo da EB utiče na percepciju kandidata i zajednice uopšte prema kompaniji? Na koji način meriš i pratiš ove pokazatelje i uspešnost generalno?

Ja EB zamišljam kao fluid koji je sveprisutan i svuda pušta pipke. Međutim, kada poželim da ga dodirnem, ne mogu baš najbolje da izoštrim sliku. Nekad odmah, a ponekad malo kasnije uspem da ga napipam u toj magli. Jasno mi je da je tu negde, ali ne znam gde se tačno nalazi rezultat EB-a.

Zato mu ja ulazim u trag tako što pričam sa kolegama i sa ljudima van kompanije. Tako čujem da nas vide kao odgovorne zbog učešća u mnogim CSR događajima; kao profesionalne zbog efikasnog procesa selekcije i sjajne komunikacije sa našim people timom; kao transparentne zbog svih informacija koje su pronašli na našem sajtu i društvenim mrežama; kao timske igrače kada nas buduće ili bivše kolege posete na happy hour druženjima, pa i kada kažu da nam je brending moćan i da su nam kul duksevi.

Ono što mi je posebno drago je to što mi sve češće te informacije preseku put. Ja ni ne stignem da pitam za feedback, a već dobijem informaciju kakav je ostavila utisak na druge neka naša kampanja.

A što se uspešnosti tiče, ona ne isplivala uvek odmah na površinu. Nekad se brzo prikaže, a nekad moraju dobro da sazru ti EB plodovi da bi ukus rezultata bio sladak. Na početku je najteže, a kasnije je sve lakše. 🙂

Koji su po tebi najistaknutiji EB trendovi na našem tržištu i šta očekuješ da nam naredni period donese?

Utisak mi je da će utrkivanje kompanija koja ima više/jačih/dužih/skupljih/prestižnijih benefita postati sve žustrija i dominantnija. Iskreno se nadam da će poenta benefita ostati u okvirima svoje svrhe i da se neće obesmisliti.

Takođe, mislim da će lojalnost dobiti na ceni i da će sve više kompanija davati dodatne pogodnosti kolegama koji su tu duži period.

Kad zamislim šta nas čeka u budućnosti, mnogo me raduje da vidim da EB više nije bauk, da se jako ceni kao profesija i da ima sve više mladih kreativaca oko nas koji rade na sjajnim kampanjama. Šta više, deluje mi da češto možemo više od njih da naučimo nego od iskusnijih kolega.

Tako da sam vrlo optimistična i radujem se da vidim sve dobre EB prakse, samo u nekom drugačijem i maštovitijem ruhu.

Kada bi tvoja ličnost zapravo bila kompanija, kako bi ona izgledala i koje bi uopšte benefite nudila?

Ovo mi je omiljeno Espresso pitanje! Obično prvo te odgovore tvojih sagovornika pročitam jer me zapljusnu finom dozom nadahnuća.

Dakle, ja da sam kompanija dala bih priliku kolegama da nauče sve ono što mislim da je bitno i životno, a nismo imali puno prilike da naučimo tokom formalnog obrazovanja. To bi bili: načini komunikacije, kako čuvati mentalno zdravlje, upravljanje finansijama, upravljanje stresom, kakva sve prava imamo, kako da upravljamo vremenom, kako da se organizujemo i sl. Zato sam mnogo srećna što moje kolege u Emakina.RS imaju priliku da dobiju odgovore na sva ova pitanja.

Benefite koje bih posebno izdvojila su postepen povratak na posao posle porodiljskog odsustva i vreme za učenje i usavršavanje u prirodi sa sijasetom sjajnih predavača i gomilom knjiga.

Takođe, dala bih kolegama prostor i za personalizovane benefite jer ipak smo mi svi različite prirode i imamo drugačija interesovanja i afinitete.

Linkovi do tvojih onlajn mesta na kojima voliš da provodiš vreme i tražiš inspiraciju:

Tu je da da neku ludu ideju, pomogne da employer branding i zajednicu približimo mladima koji su na početku svog puta i da neumorno iskače ljudima u LinkedIn i email inbox-u.

Podrži Empple zajednicu

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.