Od prijave do pobede: Saveti prošlogodišnjih pobednika Empple nagrade

Na ovonedeljnom MeetUp-u, sa željom da predstavimo tajne uspeha i strategije koje stoje iza nagrađenih projekata, obratili smo se prošlogodišnjim dobitnicima Empple nagrada, Jeleni Koren koja je prethodne godine osvojila nagradu za Najbolji program prakse i Nikoli Vukoviću, dobitniku nagrade za Najbolju digital kampanju za poslodavce.

Ciklus uspešnog employer branding projekta počinje upravo definisanjem cilja.

Jelena Koren, menadžerka za ljude i kulturu u kompaniji Decenter, otkriva kako je njihov program prakse osvojio Empple nagradu. „Sve je počelo analizom našeg programa praksi i procenom kako možemo unaprediti iskustvo naših praktikanata“, objašnjava Jelena. „Odlučili smo da prezentujemo našu priču na Empple festivalu i pokažemo našu posvećenost unapređenju radnog okruženja.“ Ona je istakla da im je proces prijave pomogao da sagledaju svoj projekat iz različitih uglova, što im je omogućilo da unaprede planiranje novih projekata. Definisanje ciljeva na početku svakog projekta postalo je ključna faza koja obezbeđuje fokusiranje na rast i promenu percepcije. „Imali smo dobru evaluaciju i kvalitativne podatke, ali smo mapirali ceo proces i sagledali tačke za koje su nam kao HR timu potrebne povratne informacije, kao i brojke koje će nam odrediti uspešnost projekta.“

Nikola Vuković, managing partner i client service direktor u agenciji Evoke, deli svoje iskustvo sa kampanjom „Obrnuti Oglas za Posao“ koja je takođe nagrađena na prošlogodišnjem Empple festivalu. „Naša kampanja nije bila samo o zapošljavanju, već o promeni percepcije i povezivanju sa zajednicom“, ističe Nikola. Projekat je bio kreiran interno, za potrebe same agencije, čime su mu pristupili strateški i uživali u svim fazama od konceptualizacije do egzekucije. Inspirisani konferencijskom floskulom „Više ne biraju poslodavci, nego kandidati“, tragali su za istinom kroz promišljanje i analiziranje stvarnog stanja. Otkrili su tri ključne istine koje su oblikovale njihov pristup: prvo, da sada kandidati biraju poslodavce; drugo, da je kroz njihovu agenciju prošlo 60 ljudi, a da stručna, akademska i biznis javnost nije znala za to; i treće, da povremeno moraju raditi nešto zabavno i neobavezno, bez pritiska budžeta, ciljeva i KPI-jeva, kako ne bi izgubili svoju autentičnost.

Sam proces izrade projekta bio je spontan i zabavan. Cilj nije bio samo objaviti oglas, već postaviti prioritete i druge važne stvari. Iako su do tada bili introvertni u oglašavanju poslova, želeli su da komuniciraju da nude formirana radna mesta, osam godina nakon osnivanja start-ap priče. „Ne planiramo da ponovimo „Obrnuti oglas za posao“, iako je on postao sastavni deo svakog narednog razgovora. Ako ništa, ljudi znaju za njega i spontano nam se dešava da se na intervjuu postavimo u obrnutim ulogama. “ Nikola je izrazio zadovoljstvo što nisu investirali sredstva za oglašavanje projekta, već su ga pustili da organski živi, što je rezultiralo sa 80 prijava za pozicije. Njihov cilj je bio da zaista čuju šta kandidati imaju da kažu u drugom krugu intervjua, a ovaj projekat im je omogućio upravo to.

Prijave bi trebalo da reflektuju istinsku kulturu. Suština projekta nije puko prijavljivanje na neki festival.

Proces pripreme za prijavu na Empple nagradu nije bio previše zahtevan za oba tima, ali je bio vrlo koristan. Jelena je naglasila: „Pre svega sam uradila evaluaciju programa prakse na pola puta njegovog odvijanja. Želela sam da saznam kako je ljudima koji su na praksi. Oduševila sam se i prepoznala značaj ove priče. Ova priča je vredna pričanja! Bila sam ponosna na ekipu koja je to realizovala i želela da predstavim projekat javnosti.“ Nakon što je odlučila je da je predstavi javnosti, prikupila je sve relevantne podatke i oblikovala smislenu priču za prijavu. Iako je bilo izazovno sažeti sve informacije u prezentaciju, ovaj proces ih je naučio kako da jasno prenesu suštinu svoje priče.

„Važno nam je bilo i da ispoštujemo formu, iako nam se činilo da imamo previše informacija po jednom slajdu. Sam proces izrade prezentacije je bio zanimljiv i naučio nas je kako da vokalizujemo suštinu naše priče, tj. da iz šume informacija odredimo šta je najvažnije, tj. šta je sama suština. Velika lekcija nam je bila i što smo uvideli da od ideje projekta možemo da proširimo projekat na dugoročno vreme.“

Nikola je naveo da su se ranije uglavnom prijavljivali putem video forme, što im je omogućilo autentično predstavljanje projekta, a što je i prilikom ove prijave takođe bilo moguće kao dodatni prilog. Proces kreiranja videa za prijavu bio je zabavan, uz slobodu da ubacuju elemente poput gif-ova. Povratne informacije od žirija smatrali su izuzetno vrednim, jer su im pomogle da unaprede buduće projekte.

„Za storiteling prijave smatram da je najvažnije da oni koji su radili projekat ga autentično i predstave. Mi smo zapravo prvobitno kreirali video za jedan manji festival koji se odvijao nekoliko meseci pre Empple konkursa. Potom sam preko Slack grupe dobio ohrabrenje da u poslednjem momentu prijavim i naš projekat za Empple. Na kraju dana ta prijava bi trebalo da odrazi trenutak vazduha u kancelariji koji je tada bio prisutan.“

Nagrada na bini: Nisam tu da bih prestao, već da bih ostao.

U trenutku kada je potvrda o osvojenoj Empple nagradi stigla putem mejla, Jelena nije mogla da sakrije svoje oduševljenje. Skočila je sa stolice i odmah obavestila lidere tima, nakon čega je slavlje zahvatilo celu ekipu, a posebno su se obradovali praktikanti. Usledilo je pitanje ko će prezentovati rad na bini, ali to je bilo sporedno u poređenju sa trenutkom radosti koji su svi delili. U kancelarijskom frižideru agencije Evoke, nekoliko flaša penušavog vina uvek čeka na posebne trenutke. Praksa je jednostavna: kada se desi nešto dobro, neko ustane i otvori flašu. Ovoga puta, koleginica koja je formalno poslala prijavu za Empple ustala je i otvorila flašu, prekinuvši pritisak i frku svakodnevnice zvukom pampura.

Pripreme za izlazak na binu bile su temeljite, ali su takođe omogućile upoznavanje sa Empple ekipom i drugim dobitnicima nagrada. Nikola je istakao da mu Empple bina nije ostala u sećanju samo kao „neka bina“, već kao mesto okupljanja ljudi – Kaćinog entuzijazma, volontera i cele zajednice dobrih ljudi. „Suština festivala Empple je u ekipi ljudi koji su pokazivali da tvoj rad vredi. Bilo je jasno da su svi prisutni na pravom mestu, radeći ono što vole i znaju.“ Za Nikolu, ovo iskustvo bila je potvrda da treba da nastavi dalje sa svojim radom. „Iako nismo naročito orijentisani ka nagradama, Empple nagrada nam je jako važna i stoji na vidljivom mestu u kancelariji i ima posebno mesto u srcu, a i ljudi baš vole da mućkaju one šljokice u njoj.“

Nije bitno da se komplikovano predstavite, bitno je da prenesete duh vašeg projekta i ispričate VAŠU priču.

Nakon procesa prijave i proglašenja pobedničkih radova, svaki prijavljeni projekat dobija povratne informacije od Empple žirija. Ovaj feedback, iz iskustva naših prijavljenih kandidata_kinja, im je značio i za razvoj daljih projekata i usavršavanje izrade prijava za druge festivale. Rečima jedne prošlogodišnje kandidatkinje: „Prošao ili ne, taj poziv sa žirijem u kom svi učestvuju je veoma važan uvid, jer svi mogu da postavljaju pitanja i da razmene iskustva i ideje“.

Na kraju, oboje su dali savete za buduće aplikante. Jelena je naglasila da je proces prijave vredno iskustvo bez obzira na rezultat, dok je Nikola istakao da su povratne informacije od žirija kao nagrada sama po sebi. „Prema mom mišljenju vrednost povratne informacije od žirija je isto vid nagrade. To je kao da si platio osam stručnih eksperata da ti pregledaju i unaprede projekat. Ukoliko dobijete nagradu, spremite se za magičnu Empple binu, jer će zajednici stvarno značiti da čuju i nauče od vas.“

Priče ovih inspirativnih putovanja i strateških pristupa izradi nagrađenih projekata na Empple MeetUp-u pružili su vredne uvide i motivaciju svima koji planiraju da prijave projekte na buduće Empple festivale, potvrđujući da su dobra praksa i autentičnost ključ uspeha.

Empple događaji nastoje da unaprede profesionalne veštine učesnika i osnaže lokalnu employer branding branšu kroz zajedničko učenje i razmenu ideja. Ako želite da se sledeći put nađete među ovakvom ekipom – pratite Empple dešavanja, pridružite se našoj zajednici i kao ovi sjajni ljudi pokažite da ste spremni da podelite svoje znanje i doprinesete razvoju lokalnog tržišta.

Okupljamo stručnjake i kroz razvoj ekosistema pružamo alate za uspešan razvoj brenda poslodavaca.

Podrži Empple zajednicu

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.