Šta nas čeka u employer branding-u 2024. godine?
Decembar 2023. godine obeležio je talas otkaza u IT industriji. Nezvanična lista kompanija na Redditu i po skrinšotovima koji kruže po mesendžerima je svaki dan sve duža. Sve su prilike da ćemo u 2024. osetiti i prve udare AI na zapošljavanje. Ako nas pre toga ne pokosi recesija.
U takvoj okolini: kome uopšte treba employer branding? Ako stavimo filozofiranje na stranu, tržište employer branding-a nastalo je zahvaljujući IT industriji i ratu za talente, mediore i seniore. Lepo je što mi blagoglagoljamo o EVP-evima, NPS-ovima i drugim skraćenicama, ali pošto je taj rat završen – nestaće i veliki deo tržišta.
Nestaće onaj najhajpovaniji deo koji je možda doneo i najviše podsmeha employer branding-u kao profesiji… Ali da ne pričam opet o prasićima, toboganima i tramvajima – dosta sam drvio o tome u prethodnim blogovima, podkastima i u Velikoj Skadarliji posle Empple-a.
Danas želim da kažem nešto drugo:
Nešto će i ostati. Nije employer branding prva komunikacijska profesija koja se suočava sa egzistencijalnom krizom. Advertajzing se još nije opasuljio od digitalne transformacije, PR od profesionalizacije medija, a mediji od influensera. Svaki put ponavlja se isti šablon: oni koji ostanu da rade u industriji koja se bori za opstanak zapitaju se: “A čemu sve ovo zaista služi?”. Tako su agencijaši ponovo otkrili kreativnost, PR uticaj, a mediji sadržaj.
Employer branding će otkriti biznis. Kada sa tržišta nestanu svi koji su tu u prolazu, u industriji će ostati samo vrsni stratezi. Kada sa tržišta nestanu svi kojima treba 30 senior developera prekosutra, ostaće samo oni koji veruju da je dobar brend kompanije ključ za dugoročni razvoj. Takvi timovi imaće moć da urade nešto do sada nezamislivo: da promene jedan biznis kako bi dostigao brend koji želi da postane.
Zamislite IT kompaniju koja postavi EVP kada ima 10 ljudi, a onda skalira na 300.
Zamislite ekipice koje su preživele jer već 10 godina imaju stabilan biznis model – oni sigurno dobro znaju šta je njihov “give and get”. Zamislite da neko uradi Candidate Experience dizajn, ali pre nego ih opljunu na HelloWorld i Joberty.
Umesto da kalemimo brend na firmu, zamislite da osmislimo brend koji će firmu skalirati.
Oni koji ostanu u industriji imaće šansu da to naprave.
Vidimo se tokom sledećeg hajpa!