TX Services i TXS Charity Movement

Ko donosi odluku koje će se CSR aktivnosti sprovoditi u kompaniji? Lepo je čuti primer jednog pokreta, gde su zaposleni imali priliku da kažu šta je njima važno, uključe se u osmišljavanje, organizaciju i realizaciju. Hajde da krenemo ispočetka, kako je zapravo nastao TXS Charity Movement?

TXS Charity Movement nastao je nakon što je kompanija sprovela interni “Brand Perception Survey” u aprilu 2021. godine kako bismo utvrdili koje vrednosti kompanije zaposleni prepoznaju, kakve ih emocije vezuju za brend i u kom pravcu bi želeli da se razvijaju komunikacija i inicijative unutar TXS-a. Jedna od stavki u okviru istraživanja bila je poziv za predloge dobrih praksi, generalne ideje i savete za buduće inicijative. Oformljena je radna grupa čiji je zadatak bio osmišljavanje konkretnih aktivnosti. Na kraju, nakon glasanja, odlučeno je da se objedine dve inicijative – sportsko takmičenje sa humanitarnim karakterom i humanitarna aukcija – u jedan pokret pod nazivom TXS Charity Movement.

Na koji način i kroz koje aktivnosti su realizovane TXS Olympic Week i TXS Charity Day inicijative?

TXS Olympic Week je bilo sportsko takmičenje sa humanitarnim karakterom, koje je organizovano tokom jula 2021. godine, u vreme održavanja 32. Olimpijskih igara u Tokiju. Ideja je bila da se poveže svetski poznati događaj sa lokalnom inicijativom, pa je tako TXS organizovao prve Olimpijske igre u okviru kompanije.
Paralelno sa otvaranjem OI, imali smo ceremoniju otvaranja TXS Olympic Week-a prvog dana, dok je ostatak nedelje protekao u igrama – košarci, pikadu, stonom fudbalu, air hockey-u i stonom tenisu, nakon čega je usledila dodela medalja i ceremonija zatvaranja.

TXS Charity Day realizovan je kroz različite aktivnosti koje su uključivale zaposlene. Prethodno su najavljene aktivnosti kako bi zaposleni mogli doneti predmete na vreme za humanitarnu aukciju. U narednom periodu, donosili su predmete koje bi mogli ponuditi na aukciji. Tokom Humanitarnog dana u TX Services-u, organizovano je nekoliko aktivnosti, uključujući prodaju hrane, pripremu i prodaju koktela, kao i humanitarnu aukciju. Niz spontanih akcija koje su se desile na dan aukcije doprinele su uspehu događaja, poput prodaje stikera za laptop, antifriza za automobil, code review-a i drugih.

Pored učešća u odabiru aktivnosti, kako su zaposleni bili uključeni u ove inicijative?

Uz postojeće članove radnih grupa, dodatno su se po potrebi uključivale kolege radi pripreme prostora, rekvizita i promovisanja inicijativa.
Zaposleni su bili aktivno uključen i i u samu organizaciju TXS Olympic Week-a, pre svega kolege i koleginice koji se bave sportskim aktivnostima ili koji su imali pređašnjeg iskustva u organizaciji sportskih događaja, a u organizaciju Humanitarne aukcije bio je uključen ceo jedan tim, koji je zapravo i inicirao samu aukciju. Aktivnosti tokom dana aukcije bile su uključivanje u pripremu prostora za aukciju, izradu rekvizita, učestvovanje u internoj promociji događaja i, naravno, u samoj humanitarnoj aukciji. Ceo program vodio je jedan od zaposlenih.

Koje ste rezultate postigli TXS Charity Movement-om i kakav je bio feedback zaposlenih?

Postigli smo značajne rezultate kroz TXS Charity Movement. Tokom TXS Olympic Week-a, zbirno je preko 300 ljudi posetilo kancelariju i to je bila prilika da se ljudi bolje upoznaju i druže. Pregledi naših video zapisa posle svakog dana takmičenja su na Linkedin-u zbirno imali preko 17.000 pregleda. Podržali smo i nekoliko malih, porodičnih biznisa. Tokom Charity Day-a uspeli smo da prikupimo više od 1 milion RSD. Tokom trajanja TXS Charity Day-a prikupljeno je neverovatnih 700.000 dinara!
Od jednog dela novca smo kupili Nurdor paketiće, te na ovaj način podržali i Nacionalno udruženje roditelja dece obolele od raka. Svaki Nurdor paketić sadržao je ranac, notes, olovku, termos šolju i kolačiće. Svakom detetu iz Svratišta smo, pored Nurdor paketića, poklonili i novu zimsku jaknu, čarape i duksericu, dok su mališani školskog uzrasta dobili po par zimske obuće (jer im je to bilo najpotrebnije). Dodatno, svako od njih dobio je i higijenski paketić (šampon za kosu, gel za tuširanje, četkicu i pastu za zube, vlažne maramice, štapiće za uši i dezodorans).
Tokom trajanja TXS Olypmic Week-a prikupljeno je 150.000 dinara od samih učesnika i publike, a kompanija je dopunila identičnim iznosom. Paraolimpijskom Savezu Srbije je uplaćeno 300.000 dinara neposredno pred put u Tokio.
TXS Charity Movement i obe inicijative u okviru njega proglašene su najupečatljivijim i najlepšim inicijativama koje smo u prošlog godini imali na ponovljenom internom istraživanju o percepciji TXS Brenda. Nakon javne objave o postignutim rezultatima TXS Charity Day-a, kontaktirani smo od strane predstavnika Osnovne Škole “Marija Bursać” u nadi da možemo pomoći njihovim đacima u inkluzivnom odeljenju (15 mališana).

Da li ste stekli neke nove uvide o vašem kolektivu kroz realizaciju ovog projekta? I da li planirate da ponovo organizujete nešto slično?

Realizacija ovog projekta nam je omogućila da bolje upoznamo naš kolektiv i da vidimo koliko su zaposleni motivisani i spremni da doprinesu poboljšanju života drugih ljudi i društva celini. Pored toga, otkrili smo i hobije naših kolega (pravljenje tepiha, sviranje gitare, pravljenje koktela, kuvanje, gajenje biljaka, saznali smo kakve knjige vole i iz kojih su delova Srbije poreklom, po lokalnim proizvodima koje su nam ponudili na aukciji).
Ova inicijativa nam je takođe pokazala koliko možemo postići kada radimo zajedno, kao tim. Kako smo svi u kompaniji vrlo angažovani i srećni da učestvujemo u ovakvim akcijama, nedavno smo i Dan žena obeležili u humanitarnom duhu. Ugostili smo, a i uposlili, žene iz Udruženja građana „Panonke“ i radnje Bagel Бејгл. Imali smo priliku da čujemo njihove inspirativne priče i da se upoznamo sa njihovim radom. Želeli smo da na neki način povežemo tradiciju i tehnologiju i tako smo došli do ideje da nam dame iz Panonki ručno izrade futrole za laptopove, a dame iz Bagel Бејгл-a su nam napravile preukusnu hranu. Shvatili smo koliko smo kao kompanija posvećeni zajednici u kojoj poslujemo, kao i da imamo izuzetno motivisane i angažovane zaposlene. Planiramo da i ubuduće organizujemo slične inicijative, ne samo zbog drušvene odgovornosti koju snosimo kao kompanija, već i zbog ličnih alturističkih i humanitarnih motiva koje pokreću sve naše zaposlene.

Podrži Empple zajednicu
U razgovoru učestvovali

Milina Vasić

Junior Employer Branding Communication Specialist @TX Service

Pomaže da se Empple priča ispriča na pravi način. Employer branding vidi kao pokretačku silu u kompanijama, a Empple kao priliku za razvoj i učešće u građenju zajednice.

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.