Kada se, iz ugla kompanije, priča o aktivnostima za mlade najčešće se misli na komunikaciju sa studentima… Zato nam je pažnju privukla kampanja kompanije Vega IT u kojoj su se obraćali još mlađoj ciljnoj grupi. Šta je bio cilj “Počni već danas” kampanje i kako ste odlučili da vam primarna ciljna grupa budu baš stariji osnovci i srednjoškolci?
Primarni cilj kampanje “Počni već danas” je rušenje jedne od najvećih predrasuda u IT industriji: Posao IT inženjera je isključivo muški posao. Sekundarni cilj bio je dodatno osnaživanje i podrška mladima na njihovom karijernom putu.
Odabrali smo osnovce i srednjoškolce kao ciljnu grupu kako smo uvideli da je potrebno sa mladima pričati što ranije o njihovim željama i snovima kada je u pitanju njihova karijera. Na taj način možemo da ih usmerimo na kojim to veštinama moraju da rade kako bi ostvarili svoje ciljeve
Koji kanali komunikacije su korišćeni za promociju i šta je bilo važno prilikom izbora?
Biranje kanala komunukacije zavisilo je i od naše ciljne grupe. Kako su nam ključne ciljne grupe bili osnovci, srednjoškolci, roditelji i profesori, tako smo prilagođavali i kanale.
Konkretno smo koristili:
1. Online promocija
• Website – pocnivecdanas.vegait.rs
• Facebook, Twitter, Instagram, Youtube i Linkedin
• Direktna email komunikacija sa profesorima iz škola
2. Offline promocija
• Bilbordi koji su se nalazili u Novom Sadu i Nišu
• Brendirani autobus u Novom Sadu
• Vega IT karavan koji je obišao 13 škola tokom kojeg su učenici mogli da saznaju više kampanji kao, našoj kompaniji i IT industriji
Da li su zaposleni na neki način učestvovali u kampanji i kakve su njihove reakcije bile?
Zaposleni su učestvovali na više načina:
1. Snimanje promo videa, tokom kojeg su naše kolege i koleginice bili glavni glumci i statisti.
2. Uspešne koleginice iz kompanije su osmišljavale poruke koje su želele da pošalju mladima i pozovu ih da postanu deo kampanje. Te poruke su se na kraju našle na bilbordima u Novom Sadu i Nišu.
3. Iste koleginice čije su se poruke našle na bilbordima su organizovale niz radionica i predavanja tokom trajanja kampanje za osnovce i srednjoškolce u Novom Sadu i Nišu.
Na koji način ste merili uticaj na ciljnu grupu i koje rezultate ste postigli?
Kroz sve faze kampanje smo pratili uspešno kampanje. Svaka faza je podrazumevala praćenje različitih rezultata.
Faza I ogledala se u količini prijava koje smo dobili. Tokom prve faze su mladi slali svoja motivaciona pisma i razloge zbog koji žele da se priključe kampanji.
Faza II je podrazumevala organizaciju 9 radionica tokom koje smo imali direktan kontakt sa preko 200 mladih. Uspešnost radionica merili smo brojem prijava koje smo dobili, kao i direktno feedback-a tokom trajanja radionica.
Faza III bila je ujedno i poslednja faza kampanje tokom koje smo održali preko 30 intervjua sa mladima koji su se istakli tokom prve dve faze. Kroz direktne razgovore sa njima došli smo do 8 mladih kojima smo na kraju i dodelili stipendije i školarine.
S obzirom da smo dodeljivali četvorogodišnje stipendije i školarine, plan je da održavamo redovan kontakt sa svim stipendistima u naredne 4 godine, pratimo njihov napredak kao i da organizujemo letnje prakse za njih u našoj kompaniji i time doprinesemo njihovom napretku.
S obzirom na uspešnost kampanje, da li planirate da nešto slično ponovite u budućnosti?
Vega IT je kompanija koja vidi veliku važnost kada je u pitanju ulaganje u obrazovanje. Nakon kampanje “Počni već danas”, imali smo priliku da organizujemo još jednu kampanju “Podrži znanje” tokom koje smo donirali računare srednjim školama u Novom Sadu, Zrenjaninu i Nišu. Verujemo da nas i u budućnosti očekuju razne akcije i kampanje kako bismo nastavili da ulažemo u obrazovanje.
Za kraj, da li imaš neki savet za nekoga ko planira da se upusti u organizaciju aktivnosti za osnovce ili srednjoškolce?
Veoma je bitno odrediti ko nam je ciljna grupa (roditelji su najčešće ti koji ohrabruju mlade da pošalju svoju prijavu) i u skladu sa tim odabrati kanale komunikacije i poruke. Dodatno je ključno da ostvarimo dobru saradnju sa školama, jer su nam one ključna karika, a često i kamen spoticanja.