Vrednost AI tehnologije u employer branding-u

Lekcije koje nosimo sa prvog Empple Challenge-a.

U saradnji sa našim novim partnerom Yandex-om, organizovali smo prvi Empple Challenge. U pitanju je nov format koji smo osmislili za zajednicu, koji spaja multifunkcionalne timove oko istog problema. 

Zajedno sa Yandex timom smo osmislili izazov i motivisali učesnike da se usmere na implementaciju AI tehnologija u employer branding-u. Pozvali smo neke od najaktivnijih članova naše zajednice koji su deo HR, komunikacijskih i employer branding timova različitih senioriteta. Ograničili smo izazov na privlačenje talenata i rekli da je potrebno da se svaki tim fokusira na jednu ili dve faze iskustva kandidata (CX). 

Šta se desilo za 1.5h rada na izazovu?

Magija! 

Učesnici su bili podeljeni u 3 tima i imali su samo 1.5h da odgovore na dati izazov, iz njihove perspektive. Svaki tim je imao drugačiju vizijui fokus, iako je postavljen identičan početni izazov. Lepota ovakvog rada je upravo u tome što je svaki tim imao slobodu da pokaže gde vidi najveći doprinos AI tehnologije.

 

 

Šta smo naučili?

  • AI može mnogo da doprinese procesima koji svaka kompanija ima

Pre svega mislim na dodatnu analizu kandidata u predselekciji; dalje u obradi podataka pri samim prijavama,  u poklapanju veština kandidata sa potrebama koje vaša organizacija ima. U moru podataka nam se može desiti da previdimo ove potencijale ili da ne budemo dovoljno objektivni. Ovde se krije posebna vrednost AI tehnologije.

  • Uz maštarenje oko ideja koje AI može da donese, otvaramo mnoge nove mogućnosti

Da, mnoge ideje koje su timovi iznedrili su bile nerealne ili neizvodljive. To svakako nije bilo ograničenje, jer upravo uz maštanje možemo doći do novih ideja i drugačijih pristupa, posebno kada je u pitanju potencijal AI tehnologije.

  • Malo fasilitacije dovodi do neverovatne vrednosti

AI nije više bauk – uveliko se koristi. Tokom Empple Challenge-a okupili smo idealne učesnike na jednom employer branding projektu. 

Zamislite da isto radite u vašoj kompaniji, sa posebnim akcentom na uključivanje inženjerskih ili umetničkih profila. Ideje do kojih biste došli bi sigurno imale ogroman potencijal za rešavanje važnih pitanja. Potrebno je samo da ih postavite u dobro okruženje gde mogu da istražuju AI svet i da im date dovoljno jasne smernice u vezi teme koja je vama važna. To može biti privlačenje talenata, ali može biti i onboarding, učenje i razvoj, interne komunikacije i engagement, proces kretanja i napredovanja kroz organizaciju, gejmifikacija procesa, itd.

  • Postoje mnogi alati koji su se prožimali kroz rešavanje studije slučaja

Delim samo neke o kojima smo već razgovarali tokom događaja:

  • ChatGPT i YandexGPT koje možemo koristiti za istraživanje tržišta, generisanje sardžaja, brzinsko istraživanje na razne teme, praćenje trendova, …
  • Midjourney, Imagine art i Shedevrum koji pomažu u vizuelizaciji naših ideja, koncepata, možda i brifa za kreativnu agenciju
  • AI podržane opcije u LinkedIn Recruiter-u koje omogućavaju prilagođene poruke i viši nivo personalizacije u kontaktiranju kandidata
  • Crystal asesment koji može pomoći u proceni tipa ličnosti vaših kandidata
  • Manatal alat koji može pomoći u kreiranju oglasa i proceni kandidata
  • Zenhire koji omogućava virtuelnog asistenta i regrutera (inače, u pitanju je srpski startap)
  • Orgnostic koji može omogućiti prediktivne metode (inače, u pitanju je takođe srpski startap)
  • Humata koja može analizirati dokumente i pomoći u analizi dokumentacije
  • Sana.ai koji može pomoći u digitalizaciji sastanaka, onboarding procesa i interakciji koju pružate kroz vođenje dukacija

 

  • Ukoliko su kandidati i korisnici vaših proizvoda, tu se krije posebna mogućnost

Svaki susret sa vašim brendom može biti prilika da ispričate vašu priču i približite se potencijalnim kandidatima. Uz analizu ponašanja vaših korisnika, možete dati predlog oglasa za posao ili samo predstaviti vašu priču iz ugla poslodavca i pitati za preporuku. 

 

Vidimo se na narednom Empple Challenge-u nakon kog ću opet preneti lekcije, obećavam! 🙂

 

Malo umetnosti sa moje strane, koja je nastala inspirisana ovim tekstom.

Promt: An employer branding manager lady dreaming about creative projects coming in 2024. settled in office based in Belgrade looking at St. Sava temple during wintertime.

 

PS: Ukoliko želite da za vas organizujemo i fasilitujemo ovakav proces, javite se na zdravo@empple.rs, jer prepoznajem poseban potencijal koji se krije u in-house formatima.

 

PPS: Ukoliko koristite još neki alat koji ovde nisam spomenula, javite na katarina@empple.rs  da dopunimo listu! 🙂

Employer branding strateg i tekvondo trener. Veruje da je okupljanje ljudi i deljenje znanja pravi način da zajedno svi napredujemo. Osnivačica je HR Kutka, Empple festivala i jedna je od kreatorki Employer Brand Sprint-a.

Podrži Empple zajednicu

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja ovog sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.